Ja nüüd ka selle hooaja viimase võistluse kokkuvõte - naiste MM-ilt Tais.

Kogu seiklus sai alguse juba ca 6 kuud tagasi, kui Kertu, Maive ja Varje lunastasid pääsme Taimaale võites naiste MM katsevõistlused.

Oma ridade täienduseks kutsusid nad lisaks veel Triinu ja treeneriks Angelika ning vana Kambodža kamp oli jälle koos. Esindaja roll jäi Valmari kanda. Poole aasta sisse jäid mõned võistlused, koos ja individuaalsed treenimised, kasuks tuli nii Soomega 🇫🇮 ühistreening kui ka maavõistlus Läti 🇱🇻 naistega.
Lõpuks oli väljalennu aeg kätte jõudnud ja startisime Tallinnast 19. novembri varahommikul läbi Helsingi Bangkokki. Mõnetunnise vahepausiga Vantaa lennujaamas jõudsime 20. novembri hommikuks peale 10 000 lennukilomeetreid (6.30 kohalik, siis EST aeg -5 tundi ehk 1.30) Taisse (õnneks ka meie pagas).

Lennujaamas väikesed toimetused (internet ja guugeldamised) ning kõik see algas …

1. päev esmaspäev
Kiiremini sihtkohta jõudmiseks soovitati rongi, metrood ja lõpuks taksot - me proovisime selle nii ka läbi teha. Väljas oli 30+ kraadi (päeval ja öösel) ja selle üle ei kurtnud keegi. Sõites viimast osa taksoga (võtsime neid 2 ja startisime korraga kolmeliikmelistes tiimides) pool seltskonnast jõudis kohale ligi tund hiljem 😀(meie - Varje, Maive ja Lika) uhasime linna peal ringi mingeid urkaid läbides, kohtudes isegi üle 1-meetrise pikkuse krokodilliga (meie esimene idee, tegelikult varaani või hoopis suure sisalikuga). A lizard in a pile of trash

Description automatically generated

Ühesõnaga, meie taksojuht ei olnud piisavalt pädev ja palusime abi juba omadelt. Kohale jõudnud tiim saatis koordinaadid ning juhtisime taksojuhi õigele teele.

Lõpuks sai tiim kokku ja saime oma elamise kätte (Kambodža  MM-ga ei hakka võrdlema), majutusime ülikoolilinnakus ja seega oli elamine nii ühiselamus kui ka hotellis kordades tagasihoidlikum. Kiirelt asjad tubadesse ja ümbrust avastama, kes, kus ja millal?

Proovisime ära esimesed Tai toidud ning jalutasime veidi ringi ja leidsime üles võistlushalli, kus parasjagu käisid ettevalmistused võistlusväljakutega, juba sel hetkel tundus, et ilmselt kerge see olema ei saa. Halli ja elamise vahemaa oli 300-400 meetrit, kuid siiski oli võimalik kasutada ka tuk-tukke liikumiseks nende vahel, ilmselt selleks, et oleks ohutum teed ületada või me end ära ei kurnaks.

A building with flags in front of it

Description automatically generatedA large room with people in it

Description automatically generated

A golf cart parked on a sidewalk

Description automatically generatedA large stadium with people in the stands

Uurisime, kus saaks pisut treenida ja selgus, et need väljakud asusid ca 1 km jalutuskäigu kaugusel.
Nüüd võiks naljatlevalt kirjutada, et kui meie oma kuulidega kohale jõudsime, olid teised juba treeningul…🤣. Väljakud olid keerulised, kohati pehmed ja suure killuga, kuid samas ka kõvad nagu betoon, aukus ja muhkus, treenimiseks väga head. Juba etteruttavalt võiks öelda, et see harjutamine tuli ka pisut kasuks, sest sees olid sarnased tingimused.
Õhtul hiljem sattusime kohalikule ööturule, kust igaüks leidis endale sobiva õhtusöögi, mille sooja ilma nautides ära sõime. Seejärel kohtasime juba põhjanaabreid ja leppisime kokku ühise treeningu järgmiseks päevaks. Reisiväsimus nõudis oma ja esimesel õhtul läksime kella 23 paiku magama (ehk 18 EST aeg 😃).

2. päev teisipäev
Hommikused toimetused tehtud, liikusime kella 11-ks Soome-Eesti ühisele treeningule, mida oli võimalik ka otsepildis näha (6 paiku varahommikul). Mängisime omavahel kaks mängu, tulemuseks 1:1 ning võisime südamerahuga linna sõita.

Plaanis oli minna avastama Bangkoki üht kuulsamat templit Wat Phra Kaeod. Meie kurvastuseks oli see kompleks avatud kolmapäevast pühapäevani, niisiis otsustasime järgmisel päeval tagasi tulla.

Et päev raisku ei läheks, leidsime endale muud tegevust. Osa seltskonnast läks paaritunnisele paadisõidule mööda kuningate jõge – Chao Phrayat ja kanaleid, millest tähtsaim Khlong Bangkok Noi. Kanalisse pääsemiseks tuli läbida lüüs ja siis saime näha, kuidas kohalikud kanali kallastel elavad. Külastasime väikest turgu, tegime oma esimesed ostud ja saime maitsta esimest smuutit. Võimas oli suur kullast Buddha, mis oli nii suur, et jäi algul märkamata. Parem vaade kujule avanes alles kanalist, kui me templist lahkusime. Pilt, millel on kujutatud taevas, õues, vesi, torn

Kirjeldus on genereeritud automaatseltPilt, millel on kujutatud õues, taevas, järv, vesi

Kirjeldus on genereeritud automaatselt

Päikeseloojangut vaatasime taas lüüsi pääsemist oodates. Reisi lõpus saime nautida tulede säras Wat Aruni.

Teine osa seltskonnast kondas maapeal.

A boat on the water

Description automatically generated
A bridge with lights on it

Description automatically generatedA plate of food on a table

Lõpuks ühine ülimaitsev õhtusöök, kus kõik jäid väga-väga rahule, nii et üks meie seast (Triin) unustas isegi prillid laua peale 😎!

Taksobuss tellitud (kusjuures kasutasime juba kodunt tuttavat Bolti) ja umbes 30 minuti pärast olime “kodus” tagasi. Soomlastega leppisime kokku, et teeme järgmisel päeval koos veel ühe trenni.

3. päev kolmapäev
Hommikul kiired ampsud ja mänguväljakule Eesti-Soome ühisele treeningmängule. Kaotasime selle küll 12:13, aga arvasime, et aitab küll ja oleme võistlusteks valmis.
Lisaks oli vaja registreerida tiim ametlikult võistlusele, esitada mängijate litsentsid ning võtta vastu korraldajate poolt jagatud reklaamnänn 😃.
Suurlinn ja kultuur juba ootas ning kiirustasime maad avastama. Teine katse külastada Wat Phra Kaeo templit ja Bangkoki Suurt Paleed läks napilt õnneks. Jõudsime väravasse viimasel hetkel. Kiire kostüümitäiendus templi väravas ja olimegi pääsenud  Grand Palace’i. 370208012_2334732456917154_3341279878247576847_n

Ei kahetse - see ilu lummas, õhus oli tunda viiruki lõhna, igaüks leidis selles paigas oma vaikuseminutid, kas lihtsalt mõtisklemiseks, soovide teele saatmiseks või millekski enamaks. Iga sellise võimsa templi külastamiseks oleks vaja kordades rohkem aega kui meil oli. A group of people sitting at a table

Description automatically generated

Ülevate tunnete valguses meenusid õnneks eile õhtusöögile unustatud prillid ja oh imet, sisenedes armsasse paika, jooksis poiss juba prillidega vastu 😃. Tänutäheks andsime talle pisut  tööd ja tegime kiired söögid.

Taas taksobuss ja “kodus” ootas juba pidulik võistluste õhtusöök ja meile mahtus veel lisaks (peaaegu kõigile), kuigi tõusime natuke aega tagasi alles lauast.

Õhus oli vaikselt tunda särinat, sest enamik tiime olid samuti juba kohal ning samal õhtul toimus nii tulistamise järjekorra kui ka 1 vooru vastaste loosimine. Meie soovisime oma esimeseks vastaseks kas Prantsusmaad või Taimaad, kuna nad võiksid meile lõpuks kasu tuua oma võitudega. Ja oh üllatust, soovid vahel ka täituvad ja prantslased vastu saimegi👍.
Naiskondi oli kokku 43 (sh Tai oma 2 tiimiga – korraldajamaa ning tiitlikaitsjana). Jäime loosiga rahule ja saime südamerahuga magama minna.

4. päev neljapäev
Lõpuks avapauk MM-ile!

Ametlik avamine. Orkester, rongkäik, avakõned ja tervituskätlemine.

A group of people posing for a photo

Description automatically generated  A group of people holding signs

Description automatically generated

A group of people in traditional clothing

Description automatically generated A group of men shaking hands

Hall nagu mainitud oli väga suur, väljakud spetsiaalselt võistlusteks valmistatud ja väga tugeva jahutusega, vaja oli ka pisut soojemaid riideid aegajalt kanda.

Enne lõunat alustasid tulistamisega juuniorid ja peale sööki juba naised. Varjele oli see 1. võistluspäev, tulistati kuuel rajal ja meie olime oma järjekorras viiendad rajal nr 1. Tulemuseks seekord 7 punki ja 35. koht. Ootused olid nii Varjel kui ka meil kindlasti kõrgemad, sest soojendust tehes olid tulemused paremad, aga võistlussituatsioonis kahjuks nii hästi ei läinud. Ei saa öelda, et polnud lubavad visked, aga kuskilt jäi alati miskit puudu. Kahjuks ei läinud hästi ka meie lähinaabritel.
Edasipääsuks ümbervisetele oleks vaja olnud 23 punkti. Mis seal ikka, homme uus päev ja uued võimalused.

5. päev reede

Kauaoodatud võistluspäev on kätte jõudnud, selleks me ju sinna lendasime

1. voor Eesti vs Prantsusmaa

A group of women in sports uniforms

Description automatically generated

Mängima meie poolt asusid Triin, Kertu ja Varje. Prantslannad alustasid kindlalt ning meile võimalusi ei jätnud. Väljakud rasked ja närv ka sees, kahjuks ei saanud punktigi 0:13, kuid pidasime vastu suisa 43 minutit! Õnneks ei läinud päris nii, et 15 minutit piu-pau ja läbi, eks endale tulebki leida midagi positiivset, et saaks hea tujuga edasi minna. Meie parim selles mängus oli kindlalt Kertu.

2. voor Eesti vs Taani

A group of women in sports uniforms

Description automatically generated
Meie poolt astusid võistlustulle Maive, Kertu ja Varje. Kahjuks ei olnud meie poolt hea mäng ning tuli vastu võtta teine kaotus tulemusega 5:13. Mängu parim oli seekord Maive.
Kõik ei olnud veel kadunud, vaja vaid kolm viimast mängu võita, sest nii Prantsusmaa kui Taani olid tugevad ja loodetavasti aitavad meid edasi purjetada, äkki…..

3. voor Eesti vs Mehhiko

Description automatically generated
Selle päeva viimane mäng. Mängivad Maive, Triin ja Varje. Neid tahtsime küll võita. Vastane läks küll alguses juhtima 4:0, kuid leidsime oma mängu üles ja saime hoo sisse. Esimene võit tulemusega 13:5, kõikide statistilised näitajad olid head. Varje löögid õnnestusid, nii Maive kui Triin asetasid hästi ning selle mängu meie parimaks osutus Triin.
Päeva kokkuvõttes me pead norgu ei lasknud, uks oli veel praokil 😃

6. päev laupäev
4. voor Eesti vs Singapur

Description automatically generated

Seekord leppisime kokku, et „ärkame“ üles  ja oleme kohe mängus sees, vaatamata kellaajale (EST 4:30). Mängu alustasid Maive, Triin ja Kertu. Mäng oli valdavalt meie kontrolli all. Vaatamata ühele ebaõnnestunud voorule, hoidsime pea püsti, keskendusime ja võit tuli 13:5. Tuleb tunnistada, et vastasel oli üks mängija, kes õnnestus oma visetega ja valmistas oma viimaste kuulidega meile peavalu 😊. Meie poolt hea mäng kõigilt ja statistika pakkus parimaks nii Kertu kui Maive.

5. voor Eesti vs Läti

Description automatically generated
No seda vastast küll ei oodanud, teadsime, et selles mängus on kaalul midagi enamat - võit annaks meile koha vahevooru (9-24).
Võitlusse asusid Kertu, Triin ja Varje. Mäng oli pikk ja närviline mõlemalt poolt ja kaotada ei tahtnud kumbki (viimasel kohtumisel EST-LAT maavõistlusel saime nende üle võidu). Punktid tulid visalt ühe kaupa kolm vooru järjest, siis 4. voor oli lätlannade päralt, head asetused ning õnnestunud löögid ja neile korraga 5 punkti. Seejärel jälle meil paar õnnestunud vooru. Enne kahte lisa snadi oli seis 8:8 (seda seisu olime Soomes harjutanud 😊). Seis oli pingeline, pingil istujatele närvid täitsa läbi, aga platsil olijatel tunne päris hea. Meie õnnestusime lõpu osas paremini. Raske võit tuli seisuga 10:8. Varje lõi oma löögid hästi ja Triinu asetusprotsent oli parim.

Peale viit Šveitsi vooru olime tõusnus 16-ndaks!!! See andis võimaluse mängida vahevoorus pääsu eest 16 parima sekka ja meie vastaseks karikasüsteemis tuli Slovakkia. Vahevooru võitja saab vastaseks Prantsusmaa 😃, kes võitis kõik viis vooru ja andis vastastele nende mängude jooksul kokku vaid 13 punkti.
Ausalt öeldes olime juba rahul, aga süües kasvab isu ja võit oleks meile nagu “kirss tordil” 🧁

Vahevoor Eesti vs Slovakkia

Description automatically generated
Meie mäng, meie selle MMi parim mäng algusest lõpuni. Meie poolt Triin, Kertu ja Varje. Olime kohe mängus sees ja ennast üllatada ei lasknud, võit tuli kindlalt 13:3. Kõik mängisid meie poolt väga hästi,  Varje “carreau” alguses lisas kohe enesekindlust, Kertu toetas samuti löögiga, asetused olid kõigil head, kuid taaskord andis statistika parimaks Triinu.

A group of people sitting on steps

Uskumatu, aga jõudsimegi 16 parima hulka. Euroopast veel Prantsusmaa, Hispaania, Šveits, Rootsi, Saksamaa ja EESTI !  Aplaus 👏🏻

Enne 1/8 finaale oli meil taas loosiõnne ehk kahe riigi sportlased kutsuti alkoholitesti tegema ning nendeks riikideks osutusime siis meie ja Prantsusmaa – kõik läbisid testi puhtalt, kuigi väikeste sekeldustega, autojuhtidel õnnestus see puhumine lihtsalt paremini  😊.

A group of people standing in a room

Description automatically generated

Ja siis 1/8 finaal taaskord Prantsusmaaga. Üllatusi ei juhtunud, kuigi prantslastel polnud see just parim mäng, siis meie oskused jäid „betooni“ peal vajaka ja taaskord tuli vastu võtta kaotus 0:13.

Sellega said meie mängud MM-il otsa, Rahvuste Karikas me mängida seekord ei saanud. Olime tublid ja meie kohaks jäi MM-il 9.-16. Prantslased osutusid seekord meie MMi alguseks ja lõpuks. Lootsime küll prantslannade tiitlivõidule (tegelikult III koht) ja taanlannade Rahvuste Karika võidule (tegelikult II koht), siis oleksime kaotanud vaid võitjatele!

Õhtul olid esindajad kutsutud presidendi õhtusöögile, kus sai kinke vahetada ja nautida maitsvat Tai kööki. Mängijad tähistasid oma edukat päeva tordiga 😊.

A group of people standing in front of a flower arch

Description automatically generated A room with tables and chairs

Description automatically generated

A table with flowers and other objects on it

Description automatically generated A plate of food on a table

Pühapäeval ja esmaspäeval vaatasime ära kõik poolfinaalid ja finaalid ning seejärel sättisime end valmis juba võistluste ametlikuks lõpetamiseks – autasustamised, õhtusöök, kultuuriprogramm ja päeva lõpetas Loy Kratong Festival. Igaüks  sai saata teele oma laevukese. Mõni meist isegi mitu.

A group of people posing for a photo

Description automatically generated A group of floating candles in water

Description automatically generated

387472148_3297734507190519_1394014278857007106_n401088101_3522896268023885_1150386650969429883_n (2)

Teisipäeval asusime nautima väljateenitud puhkust ja võtsime ette teekonna Pattayasse.

Siin polegi väga palju rääkida, puhkasime rannas, nautisime head seltskonda, maitsvaid sööke ja jooke, kuuma päikest, sooja merevett ning massaaže. Käisime Koh Larni saarel ning ööturul.

See aeg kuulus iseendale.401184435_368136942332639_1656451529224417249_n

370201305_305156655317876_8109174532328312379_n

Koh Larn –

A group of people lying in the water

Description automatically generated

Kogu üritus lõppes ühe toreda sünnipäevaga, nimelt tähistasime Valmari 50-ndat juubelit 1. detsembril. Ta polnudki oma elus nii sooja sünnipäeva pidanud! Üllatasime teda restorani hommikulauas laulu ja tordiga ning kinkisime talle ühe mõnusa Tai massaaži, kus salong teda ka soojalt vastu võttis ja samuti tordi kinkis 💖.

A person sitting at a table with a drink and a plate of food

Description automatically generated A person sitting on a couch holding a candle

Description automatically generated

Laupäeva varahommikul algas tagasisõit…..

A group of people sitting in an airplane

…. ning lõpuks õnnelikult kodus

A group of women taking a selfie

Description automatically generated

Aitäh toetajatele – Eesti Petanque´i Klubide Liit, Kultuurkapital, Saku Vallavalitsus, Viljandi Vallavalitsus, Tartu Valla Spordikool